עורך דין חדלות פירעון לשירותכם

נכתב ע"י עו"ד שמשון רוקח

כאשר החוב בתיק אחד או בכלל התיקים מצטברים , והגעתם למצב שבו אינכם יכולים לפרוע את חובותיכם, חשוב להגיש מוקדם ככל האפשר בקשה לשיקום כלכלי באמצעות תהליך המכונה כיום "חדלות פירעון" ובעבר פשיטת רגל.

בניגוד לסנקציות השונות ולתדמית שנלוותה לפושטי רגל בעבר, כיום מדובר בתהליך יחסית פשוט יותר שכטותו לאפשר לכם לצאת לדרך כלכלית חדשה.

מה משמעות חדלות פירעון?

חדלות פירעון מוגדרת בחוק מחודש ספטמבר 2019 כ"מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו".

כלומר, אדם אחראי שמזהה כי לא יוכל לעמוד בכל התחייבויותיו יכול לבקש ריכוז כלל חובותיו, ו לזכות לפטור מחלק מהחוב. רצוי לציין כי לאורך השנים, החובותשנצברו גדלים משום שהם צוברים עמלות, ריביות ועלויות טיפול של עורכי הדין המייצגים את הנושים. בתוך שנים אחדות חוב שעמד על מספר עשרות אלפי שקלים יכול להגיע למאות ללא טיפול מתאים.

בשל כך, חשוב לפנות למשרד המתמחה בתחום, ומסוגל לכווין אתכם למסלול הנכון והראוי שייתפר עבורך.

שינוי הגישה כלפי החייבים בעקבות הרפורמה בהוצאה לפועל

בעבר, היחס לחייבים התבסס על ההנחה כי יש להענישם על התנהגותם הכלכלית הקלוקלת, ולכן עליהם לשלם את הסכום הגבוה ביותר לנושיהם. עם זאת, בעקבות רפורמה שעוגנה בחקיקה ונכנסה לתוקף בשנת 2019 , היחס לחייבים השתנה וכיום מטרת ההליך בהוצאה לפועל היא לסייע לחייב להשתקם, תוך וידוא ביצוע התשלום המרבי לנושים.

לכן, החוק מכונה לא רק "חוק חדלות פירעון" אלא "חדלות פירעון ושיקום כלכלי". בסעיף 1 לחוק זה מצוינות שלוש מטרות:

המטרה הראשונה: "להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב".

המטרה השנייה: "להשיא (להגדיל) את שיעור החוב שיפרע לנושים.

המטרה השלישית: "לקדם את שילובו מחדש של חייב… במרקם החיים הכלכליים".

למעשה, שינוי הגישה כלפי החייב מבוסס על ההנחה כי התנהלות כלכלית היא נרכשת ולא מולדת, ניתן ללמד ולשפר כל אדם ולהעניק לו עתיד טוב יותר ובכך ניתן ליצור חברה איתנה כלכלית שבה כל אדם הוא מרכיב התורם לכלל.

לכן, כדאי לפנות למשרדנו, כדי לגלות איך להשתמש במנגנונים השונים הקיימים כיום בחוק ולסייע לכם לחלק את החוב לסכומים קטנים והגיוניים. ובסוף תקופת התשלומים שנקבעה, לקבל הפטר מיתרת החוב. כל זאת, תוך המשך ניהול חשבון בנק, וללא עיקולים של נכסים, כלי רכב או משכורת חודשית שלכם ושל בן/בת הזוג.

כיצד ההוצאה לפועל נמנעת ממקרים של הונאה מכוונת?

חשוב לציין כי תהליך היציאה מהחוב מלווה בהסבר מקיף כיצד יצרתם אותו. עליכם להוכיח כי הוא נבנה בהדרגה, בתום לב, וכי לא התכוונתם לקבל הלוואות או לגזול כספים מבלי להחזירם תוך הסתמכות על החקיקה המקלה בתחום גביית החובות.

על פי סעיף 15 לחוק חדלות פירעון אם "שוכנע בית המשפט כי בקשה לצו לפתיחת הליכים הוגשה בחוסר תום לב, רשאי הוא לחייב את מגיש הבקשה, במסגרת פסיקת ההוצאות, בהוצאות משפט או בכפל הוצאות משפט, בהוצאות לטובת אוצר המדינה או בשתיהן".

מכאן ניתן להבין כי זהו תהליך מורכב מאוד, שדורש הצגה של מסמכים מתאימים (כמו גם הימנעות מהצגה של מסמכים שעשויים לפגוע בכם). לכן, עורך דין חדלות פירעון מקצועי צריך ללוותכם בתהליך כדי להגיע לתוצאה המיטבית בסופו.

אני שכיר עם משכורת גבוהה: האם עדיין יכירו בי כחדל פירעון?

חייבים רבים תוהים, אם משכורתם גבוהה מהסכום החודשי שעליהם לשלם בכל חודש, האם יכירו בהם כחדלי פירעון? כפי שניתן לראות מלשון החוק, שצוטט לעיל, חדל פירעון או אדם שסך נכסיו הנוכחיים נמוכים מחובותיו ובכך לא יוכל להתנהל באופן שוטף. לכן, כדאי מאוד להיוועץ בשירותיו של עורך דין חדלות פירעון, שיסייע להציג את המקרה שלכם לרשם ההוצאה לפועל או שופט בית־המשפט, ולהמחיש את חוסר היכולת לעמוד בכל התחייבויותיכם העתידיות.

לסיכום, תהליכי חדלות פירעון רבים מסייעים לחייבים לשקם את מצבם הכלכלי, וזאת לאחר שחובכם ייבדר ותופטרו מחלקו. לאחר היציאה מהחוב תוכלו לישון טוב יותר, להימנע משיחות לא נעימות עם הבנק ולהתחיל לבנות הון. את הצעד הראשון בדרך זו תוכלו לעשות כבר השבוע! הכול מתחיל בשיחת ייעוץ אחת שבה תוכלו להבין את הנושא לעומק.

התחילו עוד היום דרך כלכלית חדשה ללא חוב!

פנו למשרדנו באמצעות טופס צור קשר באתר או בטלפון ונשמח לסייע לכם.

✔ ביטול הגבלות ועיקולים ✔ ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ✔ ביטול הגבלת רישיון נהיגה ✔ ביטול עיקול משכורת ✔ אישור לפתיחת חשבון בנק ✔ אישור לפתיחת עוסק מורשה ✔ מחיקת חובות ✔ הסדרים מול רשויות ✔ איחוד תיקים ✔ הסדר נושים ✔ הפטר חובות ✔ הסדר בנקים ✔ פשיטת רגל ✔ פירוק חברה ✔ הוצאה לפועל ✔ שיקום כלכלי

אהבת? שתף באמצעות:

אולי יעניין אותך גם....

פשיטת רגל עדיין קיים ?

18/04/2022

רבים מבינים כיום כי הדרך ליציאה לחופש כלכלי לאחר כניסה לחובות כבדים היא באמצעות תהליך

חדשות המשרד

מחיקת חובות למעוטי יכולת

18/04/2022

פעמים רבות בעלי חוב קוראים בעיתונות הכלכלית על "תספורת" המבוצעת לאיילי הון שנקלעו לקשיים ואינם

חדשות המשרד

הפטר חובות: יוצאים לדרך כלכלית חדשה

18/04/2022

חייבים רבים שמעו על האפשרות לקבלת זכות למחיקת חלק מסכום החוב, אך אינם יודעים כיצד

חדשות המשרד

עורך דין הוצאה לפועל: מסייע לצאת מהחוב

18/04/2022

מכתב נוסף מגיע לתיבת הדואר, וכותרתו: "התראה לפני פתיחת הליכים בהוצאה לפועל". מכתב זה נועד

חדשות המשרד

הטוב הרע והלא נעים בחוק חדלות הפירעון החדש.

18/04/2022

חוק חדלות פירעון החדש,בשמו המשפטי, "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי – תשע"ח 2018 , ייכנס

חדשות המשרד

הסדרי חובות מול בנקים

18/04/2022

הבנק מבקש מכם לשלם סכום גבוה על הלוואה שלא הוחזרה בזמן, כרטיסי אשראי שהגיעו לתקרה

חדשות המשרד

לייעוץ עם עו"ד מומלץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו