עורך דין הוצאה לפועל: מסייע לצאת מהחוב

נכתב ע"י עו"ד שמשון רוקח

מכתב נוסף מגיע לתיבת הדואר, וכותרתו: "התראה לפני פתיחת הליכים בהוצאה לפועל". מכתב זה נועד ליידע את החייב כי קיים נושה אחד לפחות שפתח תיק בהוצאה לפועל נגדו, ועליו לשלם את החוב או להסתכן בהליכי גבייה שיכולים לכלול סנקציות שונות.

משרדנו מסייע לטפל בנושאים אלה, עוד מהרגע שבו מגיע המכתב הראשוני וגם בתקופות שהסנקציות כבר החלו. אם אתם מתמודדים עם עיקולים על המשכורת החודשית, הפנסיה, חשבונות הבנק ונכסים נוספים, חשוב שלא להתמהמה. גם אם אינכם יכולים לשלם את החוב באותו רגע.

חשיבות זמן התגובה

אחד מההיבטים החשובים ביותר בטיפול במכתבים מההוצאה לפועל הוא זמן התגובה שלכם. אם אתם מתעלמים מהמכתב או אפילו מסרבים לקבלו אתם מעמידים את עצמכם בעמדת נחיתות מול רשויות הגבייה.החוב אינו נעלם, החוב ממשיך לצבור ריבית (ריבית פיגורים ויקרה) התעלמות מהחוב אינו תורם דבר וההליכים נמשכים לרבות הגבלות וצוים למיניהם, וכאשר תעמדו יום אחד מול רשם ההוצאה לפועל ותבקשו פריסת תשלומים הוגנת, הגנה מפני הנושים וסיוע נוסף (המכונה "סעדים"), ההגבלות וההליכים לא יימחקו בקלות, או מחיקתם תותנה בתשלום נוסף.

במשרדנו, נוכל לשבת ביחד איתכם ולארגן באופן מסודר את כל החובות הקיימים. הן חובות שנפתחו כבר תיקי הוצאה לפועל נגדם והן חובות נוספים כמו כרטיסי אשראי שלא שולמו, הלוואות לבנקים, משכנתה שלא שילמתם מספר חודשים ועוד. לאחר מכן, נוכל לזהות מהן ההכנסות הקיימות ולתכנן את המסלול שבו תצאו מהחוב.

מגוון רחב של אפשרויות שחשוב להכיר

חשוב לדעת כי כל חייב הוא עולם ומלואו. חלק מהחייבים התחתנו זה עתה והחובות עשויים להיות משותפים לשני בני־הזוג, אחרים, בעלי משפחה ועסקים, שצברו נכסים ורוצים לסגור את החוב מבלי לאבד נכסים אלה. רשויות ההוצאה לפועל מתייחסות באופן שונה לכל חייב, ולכל טענת חוב.

לכן, חשוב להיוועץ במשרד עורך דין הוצאה לפועל מקצועי, שינחה אתכם בתהליך של הגנה מפני הנושים הקיימים או במקרה של גביית חוב באמצעות ההוצאה לפועל.

מקרה בוחן שבו הוכח כי הנושה לא פעל בתום לב

בתחום ההוצאה לפועל קיימת חשיבות גבוהה לתום הלב של העומדים מול הרשמים. הדבר נכון הן במקרה של הנושה והן במקרה של החייב, ששניהם יכולים להיות מיוצגים על ידי עורכי דין הבקיאים בנושא.

למשל, בתיק שהגיע ללשכת ההוצאה לפועל בנתניה, (510596-08-20) ביקשה אישה לפתוח בהליכי הוצאה לפועל כדי לקבל חלק מדמי מזונות שלא שולמה לה בשל טעות בחישוב. עורך דינו של בעלה הוכיח כי מדובר בפתיחה של הליך על סכום זעום מאוד (פחות מ-300 שקלים), ולכן יש לשלול את טענותיה של האישה. רשם ההוצאה לפועל אכן התרשם כי טענות החוב ופתיחת התיק היו רק לצורך נקיטת סנקציות כנגד בעלה לשעבר של האישה, ופסק כי התיק ייסגר.

חשיבות טיפול בתיק באמצעות עורך דין הבקיא בנושאי הוצאה לפועל

ישנה חשיבות גבוהה להיכרות של עורכי הדין עם המנגנון שבו מתנהל הוצאה לפועל, והדרך שבה מתקבלות ההחלטות על ידי הרשמים.

למשל, בפסק דין שהזכרנו לעיל צוטט השופט ארז שני, (תמ"ש 24775-06-15; ע"ר 3089-10-15 ב.א. נ' ב.א) שניתן ביום 22.10.15), הקובע, כי יש להגן "… גם על זוכים וגם על חייבים" ,וכי מתפקידו של הרשם להכריע בזהירות הנדרשת "מה ראוי לגבייה ומה איננו ראוי לגבייה". שכן "אין מדובר בעניין של מה בכך".

הרשמים כיום מנסים לאזן בין האינטרסים של החייבים לאינטרסים של הנושים, ולכן הדרך שבה מוצגות העובדות השונות בתיק מהותיות מאוד להכרעה שתהיה לבית המשפט.

כיצד הדבר יכול להשפיע גם על החוב שלכם? היות וניתן להוכיח כי חלק מהחוב אינו מוצדק כלל, והתיק שנפתח בהוצאה לפועל כנגדו לא נפתח בתום לב, חוב זה עשוי להתבטל. עורך דין הוצאה לפועל מקצועי ידע להציג בפני ההוצאה לפועל את טענותיכם באופן המיטבי.

פריסת החוב לתשלומים

לאחר שחובות שאינם מוצדקים מקוזזים מהסכום הכללי, חובות מוצדקים ניתן לפרוס לתשלומים באופן שיאפשר לחייב להשתקם כלכלית. רשם ההוצאה לפועל מאגד את כלל הנתונים לרבות: הכנסת המשפחה החייבת, ההוצאות החודשיות על מגורים, מזון (כולל הילדים) והוצאות נוספות. לאחר מכן, נקבע הסדר תשלומים ליתרת החוב למשך תקופה קצובה של מספר שנים.

אם החייב עומד בהסדר, ייתכן והוא יזכה להפטר משאר חובותיו, כאשר רשמי ההוצאה לפועל מחליטים כיצד הכספים שישלם החייב יחולקו בין הנושים. רגע זה מוגדר כהפטר חוב, והוא המצב האידיאלי שאליו רוצה להגיע כל חייב.

מעוניינים לפתור חובות בהוצאה לפועל ולהפסיק לקבל את המכתבים המלחיצים מרשות זו? פנו עוד היום למשרדנו ואנו נוכל לעזור לכם לצאת לדרך כלכלית חדשה.

✔ ביטול הגבלות ועיקולים ✔ ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ✔ ביטול הגבלת רישיון נהיגה ✔ ביטול עיקול משכורת ✔ אישור לפתיחת חשבון בנק ✔ אישור לפתיחת עוסק מורשה ✔ מחיקת חובות ✔ הסדרים מול רשויות ✔ איחוד תיקים ✔ הסדר נושים ✔ הפטר חובות ✔ הסדר בנקים ✔ פשיטת רגל ✔ פירוק חברה ✔ הוצאה לפועל ✔ שיקום כלכלי

אהבת? שתף באמצעות:

אולי יעניין אותך גם....

הפטר חובות: יוצאים לדרך כלכלית חדשה

18/04/2022

חייבים רבים שמעו על האפשרות לקבלת זכות למחיקת חלק מסכום החוב, אך אינם יודעים כיצד

חדשות המשרד

עורך דין הוצאה לפועל: מסייע לצאת מהחוב

18/04/2022

מכתב נוסף מגיע לתיבת הדואר, וכותרתו: "התראה לפני פתיחת הליכים בהוצאה לפועל". מכתב זה נועד

חדשות המשרד

עורך דין חדלות פירעון לשירותכם

18/04/2022

כאשר החוב בתיק אחד או בכלל התיקים מצטברים , והגעתם למצב שבו אינכם יכולים לפרוע

חדשות המשרד

פשיטת רגל עדיין קיים ?

18/04/2022

רבים מבינים כיום כי הדרך ליציאה לחופש כלכלי לאחר כניסה לחובות כבדים היא באמצעות תהליך

חדשות המשרד

הסדרי חובות מול בנקים

18/04/2022

הבנק מבקש מכם לשלם סכום גבוה על הלוואה שלא הוחזרה בזמן, כרטיסי אשראי שהגיעו לתקרה

חדשות המשרד

מחיקת חובות למעוטי יכולת

18/04/2022

פעמים רבות בעלי חוב קוראים בעיתונות הכלכלית על "תספורת" המבוצעת לאיילי הון שנקלעו לקשיים ואינם

חדשות המשרד

לייעוץ עם עו"ד מומלץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו