מחיקת חובות למעוטי יכולת

נכתב ע"י עו"ד שמשון רוקח

פעמים רבות בעלי חוב קוראים בעיתונות הכלכלית על "תספורת" המבוצעת לאיילי הון שנקלעו לקשיים ואינם עומדים בחובותיהם.

עד לפני מספר שנים תהליך של מחיקת חלק מהחוב היה נראה כמו חלום אשר לו זכו רק מתי מעט שהוגדרו כחסרי יכולת לעמוד בחובותיהם בעקבות הכנסות נמוכות במיוחד. אך כיום, מעוטי יכולת הם גם שכירים המשתכרים בשכר הקרוב לממוצע במשק וחובותיהם עולה באופן משמעותי משווי נכסיהם.

משרדנו מטפל בתהליך מחיקת חובות למעוטי יכולת באמצעות מגוון כלים הנמצאים לרשותכם. החל ממשא ומתן מול הבנקים והגופים הפיננסיים שהלוו כספים והחלו בהליכי גבייה, וכלה בטיפולים בחובות שהועברו לטיפול משפטי כדי לגבות את החוב.

מה התחדש בתחום החקיקה למחיקת חובות?

חשוב להבין כי החוקים העוסקים במחיקת חובות או כפי שהם נקראים בעגה המקצועית "חדלות פירעון" מתעדכנים כל העת. כיום, המטרה על שהציבה המדינה לעצמה, היא להשיב את החייב למסלול חיים רגיל מהר ככל האפשר, תוך הבטחת החזר הסכום המרבי לנושים בפריסה למשך מספר שנים. לכן, ההפטר למעוטי יכולת לא מתקבל באופן מידי, אלא לאחר עמידה חודש בחודשו בהסדר תשלומים שקבע רשם ההוצאה לפועל. מיהו רשם זה? מדובר בתפקיד המקביל לשופט בבית־המשפט, המקיים דיונים בלשכת הוצאה לפועל, בתהליך שעלותו נמוכה יותר מאשר דיונים בבית־המשפט.

אם ההליך מתבצע מחוץ לבית־המשפט מדוע כדאי להיעזר בעו"ד?

אין אדם שלא פגש בדרך זו או אחרת את הבירוקרטיה הכרוכה בביצוע הליכים מול רשויות ממשלתיות. אלה יכולות להיות רשויות המס, הביטוח הלאומי ובמיוחדב ההוצאה לפועל. מעבר למילוי הניירת הנדרשת לביצוע כל תהליך, יש גם לצרף מסמכים ולמלא דו"חות מתאימים כדי להמחיש לבעלי ההחלטות את מצבכם המשפחתי, האישי והכלכלי.

כאשר מדובר בתהליך של מחיקת חובות למעוטי יכולת קיימת חשיבות גבוהה למספר נתונים עיקריים:

  1. סכום החוב
  2. המצב המשפחתי של בעל החוב
  3. ההכנסה המשפחתית
  4. יכולת ההחזר של החייב
  5. תשלומי משכורות ותשלומים ששולמו בעבר לנושים
  6. התהליך שהוביל לכניסה לחוב

את כל הנתונים הללו יש להציג באופן שיאיר באור חיובי את החייב, וימחישו כי לא נכנס לחוב מתוך כוונה להונות את הנושים, אלא לאחר שהחייב עבר תאונה כלכלית .

מהו הסיכון שעימו מתמודד החייב? כאשר רשם ההוצאה לפועל חושד כי מדובר בתהליך שבוצע מתוך כוונה תחילה לרמות את הבנק או אדם פרטי, הזכות להינות מההליך יישלל ולא ניתן יהיה לקבל את ההפטר המיוחד והחייב עשוי להידרש לשלם את מלוא החוב, הריבית, וההוצאות הכרוכות בהליך חדלות הפירעון.

עורך דין המתמחה במחיקת חובות ידע להציג את סיפורו של החייב בדרך הנכונה, כדי שרשם ההוצאה לפועל יזהה כי מדובר בחייב שניסה ככל יכולתו לשלם את חובותיו אך לא יכל לעמוד בסכומים שנדרשו מממנו.

כיצד יראו חיי החייב לאחר מחיקת החובות?

לחייב ייקבע תוכנית תשלומים שבה יש לעמוד בכל חודש. לאחר מכן, הוא יעניק צו הפטר ליתרת החוב. חשוב כמובן לא לייצר חובות נוספים בתקופה זו משום שהם עשויים לפגוע בסיכויים לקבלת ההפטר ובכלל להישאר בהליך. יצירת חובות חדשים הינו עילה להפסקת ההליכים לקבלת הפטר.

בתום התהליך, כאשר מתקבל ההפטר, החייב יכול להמשיך לנהל חשבון בנק תקין, לקבל פנקס המחאות לשימושו ואפילו להשתמש בכרטיסי אשראי. למעשה, לאחר ששולם חלק מהחוב, החייב יופטר מיתרת החוב תיקי ההוצל"פ ייסדרו וכל מי שזכאי לקבל כספים מהחייב ייקבל אך ורק תשלום המכונה "דיבדנד" מהכסף שהצטבר בתיק החדל"פ. חובות העבר בטלים ומבוטלים .לא ניתן להמשיך להפעיל סנקציות ועיקולים כנגד החייב על סכומים אלה.

חייו של החייב עתידים לחזור למסלול תקין, וכל עוד יפנים את הלקח מעברו, ויקפיד לא ליצור חובות נוספים הוא יכול להתחיל לחסוך כספים ולדאוג גם לעתידו וגם לעתיד בני משפחתו.

כך, כל חייב יכול להמשיך לדאוג לגיל הפרישה, ולאחר תקופה מסויימת תיבדק זכאות לקבל משכנתה לרכישת נכס או לרכוש רכב חדש.. שינוי זה משקף את הרפורמה שהחלה בשנת 2018, כאשר חוק "חדלות פירעון ושיקום כלכלי" עבר בכנסת ונכנס לתוקף בספטמר 2019 ושינה את חייהם של חייבים מקצה לקצה. כיום, שינוי חקיקה זה יכול להשפיע באופן חיובי גם על מצבכם. זאת, כל עוד תשכילו לבצע את תהליך "חדלות הפירעון" בליווי צמוד של עורך־דין מומחה בכל אחד משלביו השונים.

אל תתנו לחוב לעצור את חייכם. התייעצו עוד היום עם עו"ד המתמחה במחיקת חובות למעוטי יכולת במשרדנו, והתחילו תהליך חדלות פירעון שישנה את עתידכם. לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום עם משרדינו.

✔ ביטול הגבלות ועיקולים ✔ ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ✔ ביטול הגבלת רישיון נהיגה ✔ ביטול עיקול משכורת ✔ אישור לפתיחת חשבון בנק ✔ אישור לפתיחת עוסק מורשה ✔ מחיקת חובות ✔ הסדרים מול רשויות ✔ איחוד תיקים ✔ הסדר נושים ✔ הפטר חובות ✔ הסדר בנקים ✔ פשיטת רגל ✔ פירוק חברה ✔ הוצאה לפועל ✔ שיקום כלכלי

אהבת? שתף באמצעות:

אולי יעניין אותך גם....

הפטר חובות: יוצאים לדרך כלכלית חדשה

18/04/2022

חייבים רבים שמעו על האפשרות לקבלת זכות למחיקת חלק מסכום החוב, אך אינם יודעים כיצד

חדשות המשרד

הסדרי חובות מול בנקים

18/04/2022

הבנק מבקש מכם לשלם סכום גבוה על הלוואה שלא הוחזרה בזמן, כרטיסי אשראי שהגיעו לתקרה

חדשות המשרד

הטוב הרע והלא נעים בחוק חדלות הפירעון החדש.

18/04/2022

חוק חדלות פירעון החדש,בשמו המשפטי, "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי – תשע"ח 2018 , ייכנס

חדשות המשרד

עורך דין הוצאה לפועל: מסייע לצאת מהחוב

18/04/2022

מכתב נוסף מגיע לתיבת הדואר, וכותרתו: "התראה לפני פתיחת הליכים בהוצאה לפועל". מכתב זה נועד

חדשות המשרד

מחיקת חובות למעוטי יכולת

18/04/2022

פעמים רבות בעלי חוב קוראים בעיתונות הכלכלית על "תספורת" המבוצעת לאיילי הון שנקלעו לקשיים ואינם

חדשות המשרד

עורך דין חדלות פירעון לשירותכם

18/04/2022

כאשר החוב בתיק אחד או בכלל התיקים מצטברים , והגעתם למצב שבו אינכם יכולים לפרוע

חדשות המשרד

לייעוץ עם עו"ד מומלץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו