הסדרי חובות מול בנקים

נכתב ע"י עו"ד שמשון רוקח

הבנק מבקש מכם לשלם סכום גבוה על הלוואה שלא הוחזרה בזמן, כרטיסי אשראי שהגיעו לתקרה ואוברדרפט מאיים. עצרו עוד רגע לפני שאתם מחפשים כיצד לעמוד בהוצאה הכבדה. הידעתם כי ניתן להגיע להסדר חוב מול הבנקים בסכום נמוך יותר, בחלוקה סבירה לתשלומים או תוך מחיקת חלק מהקנסות והריביות שהצטברו? משרדנו מטפל שנים רבות בהסדרי חוב מול כל הבנקים בישראל, החל מהגדולים והמוכרים שבהם וכלה בכל גוף אחר המעניקים אשראי.

כיצד אנו עושים זאת?

כל אחד מהבנקים רשאי להגיע להסדר חוב עםלקוחות הבנק, עד למגבלה סבירה, ולאפס חלק מהריביות שדרש בתחילה. הדבר כמובן אינומתרחש באופן אוטומטי וגם לא בשיחה פשוטה עם פקידי הבנק. אם ניסיתם להפחית את החובבעצמכם ולא הצלחתם אל תתייאשו.

עו"ד מיומן שיודע את הנהלים השוניםבבנקים ומכיר את דרך התנהלותם יכול להגיע להסדר הגיוני, שיאפשר לכם לשלם את החובולצאת לדרך כלכלית חדשה. זכרו כי עומדת בפניכם אפשרות להתמקח על סכום החוב רק אםאתם יודעים כמה הבנק מעוניין לקבל מכם. יש חובה מצד עו"ד מנוסה להגיע להסכםעם הבנק.

במשרדנו, אנו מטפלים במאות מקרים כאלהבשנה, שבהם חייב אינו יכול לעמוד בתשלומים השוטפים. באופ יוצא דופן יש ריבוימקרים בתקופה האחרונה, שבהן משבר הקורונה פגעמשמעותית בכושר ההשתכרות של משפחות רבות, הבנקים נאלצים לעמוד מול בקשות חוזרותונשנות להפחתת חובות. משפחות שנעזרות בשירות עורך דין להסדר חוב מול בנקים שיכוללהסביר את מצבכם הכלכלי וכיצד נקלעתם לחוב, ויעמיד את הבנק באמצעים החוקיים שבידהחייב לנקוט.

האם תשלום החוב בסכום מופחת יגרור סנקציותעתידיות מהבנק?

אדם שאינו משלם את חובותיו עשוי לעמודבפני סנקציות שונות מרג שנפתחים נגדו תיקי הוצאה לפועל. אך, אם ישכיל החייב להגיע להסדר תשלום אחד או פריסת תשלומים מול הבנקים, יימנע החייב צרות שעתידות ליפול עליו.

לכן, חשוב לנסות ולהסדיר את החוב מוקדםככל האפשר, עוד לפני שהוטלו עיקולים שונים על החשבון ונפתחו תיקים בהוצאה לפועל.אם כבר נפתח תיק, עדיין ניתן לשאת ולתת עם הבנק ולהגיע להסדר. חשוב לדעת כי אם אתםחייבים למספר גופים, כמו חברות אשראי, חברות סלולר, חברות תקשורת ואינטרנט ועוד, אין להעדיף נושים ולשלם למי שבחרתם לשלם .

בעבר, כאשר תשלום החובות היה מתבצע בהתאםלפקודת פשיטת הרגל (סעיף 98), חייבים היו מנסים להעדיף נושים מסוימים ומשלמים להםאת חובם, לפני ששילמו לחייבים אחרים. כיום, כאשר הליכים של חייבים יחידים מתנהלים עלפי "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי" בהוצאה לפועל (כל עוד החוב מתחתל-150,000 ₪), מושג העדפת נושים יהיה תקף אם מרכזים את כלל החובות, ומעניקים לרשםההוצאה לפועל את היכולת להחליט אילו נושים יקבלו את כספם ראשונים על פי חוק.

האם עורך הדין מתנהל ישירות מול הבנק?

תהליך הסדר חוב מול הבנק אינו מתנהל מולהפקידים, אלא מול עורך הדין המייצג את הבנק. כאשר שני עורכי הדין (של החייב ושלהבנק) מתדיינים ביניהם, קיים סיכוי גבוה יותר להגיע להסכמות. זאת, משום שלעורכיהדין של הבנק יש סמכויות רבות יותרבהתדיינות על החוב, בהשוואה לפקידים המטפלים בלקוחות בסניפי הבנק.

מזערו את החובות הקיימים והתחילו לחסוך

לאחר שנחתם ההסכם מול הבנק עליכם לעמוד בוכמובן. במרבית המקרים מדובר בסכום חד־פעמי שעליכם לשלם בתוך זמן קצוב מתאריךההסכם. במקרים אחרים, ניתן להגיע לפריסה של החוב, במיוחד אם לא עבר זמן רב מהרגעשבו לא יכולתם לעמוד בתשלום הלוואה או משכנתה. הבנק, יעדיף לחשב מחדש את הסכוםכולו ולקבל את הריבית המרבית בהסדר התשלומים המחודש.

חשוב לזכור כי בעת קבלת ההחלטה למזער אתחובכם, הבנק מבצע ניהול סיכונים והכספים שנמחקו מהחוב מוגדרים כ"חובאבוד". לאחר מכן, ניתן להמשיך להתנהלכלכלית בצורה נכונה ואפילו לחסוך באותו סניף בנק, בלי שניתן יהיה לגבות מכם סכוםנוסף לצורך כיסוי החוב האבוד.

הפכו חובות לחסכונות עתידיים, והתחילולהתנהל נכון מבחינה פיננסית. לקבלת ייעוץ מעו"ד מומחה להסדר חוב מול בנקיםפנו אלינו עוד היום למשרדינו

✔ ביטול הגבלות ועיקולים ✔ ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ✔ ביטול הגבלת רישיון נהיגה ✔ ביטול עיקול משכורת ✔ אישור לפתיחת חשבון בנק ✔ אישור לפתיחת עוסק מורשה ✔ מחיקת חובות ✔ הסדרים מול רשויות ✔ איחוד תיקים ✔ הסדר נושים ✔ הפטר חובות ✔ הסדר בנקים ✔ פשיטת רגל ✔ פירוק חברה ✔ הוצאה לפועל ✔ שיקום כלכלי

אהבת? שתף באמצעות:

אולי יעניין אותך גם....

פשיטת רגל עדיין קיים ?

18/04/2022

רבים מבינים כיום כי הדרך ליציאה לחופש כלכלי לאחר כניסה לחובות כבדים היא באמצעות תהליך

חדשות המשרד

הסדרי חובות מול בנקים

18/04/2022

הבנק מבקש מכם לשלם סכום גבוה על הלוואה שלא הוחזרה בזמן, כרטיסי אשראי שהגיעו לתקרה

חדשות המשרד

עורך דין חדלות פירעון לשירותכם

18/04/2022

כאשר החוב בתיק אחד או בכלל התיקים מצטברים , והגעתם למצב שבו אינכם יכולים לפרוע

חדשות המשרד

מחיקת חובות למעוטי יכולת

18/04/2022

פעמים רבות בעלי חוב קוראים בעיתונות הכלכלית על "תספורת" המבוצעת לאיילי הון שנקלעו לקשיים ואינם

חדשות המשרד

הפטר חובות: יוצאים לדרך כלכלית חדשה

18/04/2022

חייבים רבים שמעו על האפשרות לקבלת זכות למחיקת חלק מסכום החוב, אך אינם יודעים כיצד

חדשות המשרד

הטוב הרע והלא נעים בחוק חדלות הפירעון החדש.

18/04/2022

חוק חדלות פירעון החדש,בשמו המשפטי, "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי – תשע"ח 2018 , ייכנס

חדשות המשרד

לייעוץ עם עו"ד מומלץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו