ביטול עיקולים והגבלות

ביטול עיקולים והגבלות במסגרת הליכי גבייה הננקטים ע"י בנקים, חברות סלולר, ונושים פרטיים ננקטים הליכים דרסטיים כנגד מקורות תזרימיים הנחוצים לקיום היומיומי של החייב , הלכים אלו יכולים לגרום למפולת כלכלית.

במיוחד, כאשר המשכורת מעוקלת ולא ניתן למשוך כסף לצרכים הקיומיים היומיומיים. המחוקק מאפשר להתמודד ולבטל חלק מהסנקציות על ידי מנגנונים שונים, חלקם משפטיים ואחרים מערבים רק התנהלות מול ההוצאה לפועל. במשרדנו, אנו מסייעים בכל ההליכים שמקשים על התמודדות של החייב עם ההליכים שננקטים כנגדו. כך למשל, ביטול של עיכוב יציאה מהארץ, הסרת עיקולים, ביטול הגבלת רישיון, ביטוי עיקול משכורת ועוד סנקציות נוספות הננקטים כמגד החייב ופוגעים באופן אנוש בשגרת החיים. מה תפקידם של העיקולים הללו?לכל עיקול יש תפקיד שונה מעט.

עיקול של המשכורת נועד לגבות כספים ממקור ההכנסה הכמעו יחידי של כל אחד ואחד המשכורת. עיכוב יציאה מהארץ, לעומת זאת, נועד למנוע סיטואציה שבה חייב בוחר לטוס לחו"ל, ולהישאר במדינה זרה כדי להתחמק מתשלום חובותיו. הגבלת רישיון הנהיגה הינו אמצעי הלחץ אשר מסתבר הינו היעיל ביותר ונועד להגביר את הלחץ על החייב להסדיר את החוב. המשותף לכל הליכי הגבייה הננקטים הללו הוא חוסר הנוחות הנלווה אליהם, והשפעתם על יצירת הכנסה עתידית ואיכות החיים של החייב.

חייבים להכיר את ההליכים הנכונים בחוק לצורך ביטול עיקולים והגבלות בסיוע של עו"ד המתמחה בתחום. האם מותר לעקל את כל משכורתו של עובד? הוצאה לפועל איננה רשאית לעקל את מלוא השכר של עובד כיום, ועליה להשאיר בידיו סכום המספיק למחייתו. זאת על פי סעיף 8 לחוק הגנת השכר, עובדה זו נכונה כמעט לגבי כל סוג של חוב למעט חוב מזונות. בנוסף, הליך שמתנהל כנגד חייב במסגרת חדלות פירעון יותיר בידי החייב את האפשרות לחיות בכבוד הסכום שיש להשאיר בידיו של החייב והתלויים בו (קטינים וכו') תלויים בגובה השכר שהוא מקבל, בסטטוס המשפחתי שלו (למשל, אם יש לו ילדים) וכן בהכנסות התא המשפחתי כולו. ההחלטה הנוגעת לצו עיקול של המשכורת תלוי במידה רבה בשיקול דעתו של רשם ההוצאה לפועל.

שני חייבים שמשתכרים אותה משכורת, ובעלי אותו סטטוס משפחתי, עשויים לגלות כי הסכום החודשי שהרשם משאיר בידיהם שונה. מדוע? משום שאם אחד מיוצג בידי עורך־דין מנוסה הממחיש לבית־המשפט כי משפחתו זקוקה לסכום גבוה יותר, כך חלק קטן מהמשכורת יעוקל. בנוסף, קיימת תלות בין הסכום שרשם ההוצאה לפועל ישאיר בידיו של העובד לבין הגמלה המוענקת לבעלי הבטחת הכנסה. כיצד משכורת קשורה להבטחת הכנסה? סעיף 8 א' ל"חוק השכר" כורך בין התוספת השנייה ל"חוק הבטחת הכנסה", תשמ"א-1981 לסכום שיש להשאיר בידו של העובד במקרה של עיקול או שיעבוד.משרדנו בקיא בהתנהלות של רשמי ההוצאה לפועל בתחום זה ובקטגוריות השונות המשמשות לקבלת החלטה על עיקול המשכורת, ויכול לסייע בהסרת עיקול זה.

כיצד מבטלים הגבלות יציאה מהארץ? אם אתם עוסקים למחייתכם בעבודה הדורשת נסיעות רבות לחו"ל, צו עיכוב יציאה לארץ יכול לפגוע בכם באופן ממשי. אך, באם רשם ההוצאה לפועל ישוכנע כי אינכם מתכוונים להתחמק מתשלום החוב, ומשאירים ערבויות מתאימות יהיה מקום לשקול את ביטול הצו. כמובן, שלא מדובר בכל חייב, וכל מקרה לגופו נדון לעומק אצל הרשם. משרדנו מטפל בחייבים רבים שמעוניינים לטוס וזקוקים לצו המבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ , מדוע חשוב לבטלהליכים מוקדם ככל האפשר?רצוי להמנע ממצב שבו יינקטו הליכי גבייה כנגדכם.

מרגע קבלת הודעה על עיקול או כל הליך גבייה אחר שננקט כנגדכם ההליך שננקט עצמו עשוי להחמיר את מצבו הכלכלי של החייב. בפגישת ייעוץ קצרה במשרדנו נוכל לבחון את סיכוייכם לבטל את העיקול ומהו המסלול הנכון לבחור על מנת לקנות שקט ויציבות נפשית אינכם חייבים להתמודד עם הליכים חדשות לבקרים שמבוצעים על ידי ההוצאה לפועל. פנו למשרדנו עוד היום וגלו את האפשרויות השונות העומדות לרשותכם ומהו המסלול הבטוח ללכת בו. גם אם מדובר בסכום נמוך יחסית, עיקול כזה יכול להשפיע באופן חמור על דירוג האשראי שלכם ועל יכולותיכם לעמוד בתשלומים החודשיים. אל תמתינו, וטפלו בנושא בהקדם.לא כדאי לטמון את הראש בצלחת! זה לא עוזר לאף אחד.

✔ ביטול הגבלות ועיקולים ✔ ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ✔ ביטול הגבלת רישיון נהיגה ✔ ביטול עיקול משכורת ✔ אישור לפתיחת חשבון בנק ✔ אישור לפתיחת עוסק מורשה ✔ מחיקת חובות ✔ הסדרים מול רשויות ✔ איחוד תיקים ✔ הסדר נושים ✔ הפטר חובות ✔ הסדר בנקים ✔ פשיטת רגל ✔ פירוק חברה ✔ הוצאה לפועל ✔ שיקום כלכלי

לייעוץ עם עו"ד מומלץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו